تومان
0
عسل سفيد /// قسمت دوم

همانطور که می‌دانید عسل طیبعی و خام بعد از مدتی شروع به شکرک زدن می‌کند و دست آخر به صورت جامد در می‌آید. این در حالی است که بسیاری از مردم این عسل ها را به خاطر دانه‌های درشت شکرک دوست ندارند و راغب به استفاده از آن نیستند. همین موضوع باعث می‌شود که بسیاری از شرکت‌های غذایی اقدام به حرارت دادن عسل کنند تا عسل هیچگاه شکرک نزد. اما متاسفانه این کار باعث می‌شود که بخش زیادی از خواص عسل از دست برود.

در سراسر دنیا زنبورداران و شرکت‌ها برای جلوگیری از رس بستن عسل به صورت دانه‌های درشت که باب میل افراد نیست، اقدام به تولید عسل سفید یا عسل کرمی می‌کنند تا هم خام بودن عسل حفظ شود هم یک بافت جذاب پیدا کند.

به عنوان مثال عسل سفید مطهر با کنترل فرآیند رس بستن عسل طبيعي حاصل شده است که طی مدت ۲ ماه با کنترل دما و روند رس بستن عسل، عسل به صورت خامه‌ای و با دانه‌های شکرک بسیار ریز حاصل شده است. به طوری که تقریبا دانه‌های آن در دهان قابل احساس نیست.

خواص عسل سفید

از آنجایی که این عسل از عسل هاي طبيعي حاصل شده است و هیچگونه مواد افزودنی به آن اضافه نشده است. خواص عسل هاي طبيعي را به طور تمام و کمال در خود جای داده است.

ویژگی عسل سفید

یکی از ویژگی‌های مهم عسل سفید، بافت منحصر به فرد این عسل است که مورد پسند بسیاری از افراد است. این نوع بافت به خصوص مورد پسند بچه‌ها نیز هست. چرا که به راحتی می‌توان همراه با کره بر روی نان مالید و بدون نگرانی از اینکه عسل چکه کند یا دست بچه‌ها را کثیف کند به آن‌ها داد.

همچنین بسیاری از بزرگترها به علت همین چسبنده بودن عسل موقع خوردن، از خوردن آن بخصوص در محل کار اجتناب می‌کنند. این در حالی است که بافت سفت و کره مانند این عسل باعث می‌شود بدون کوچکترین نگرانی از ریختن آن روی میز یا سفره آن را میل کرد.

روش نگهداری عسل خامه ای

مانند تمامی عسل‌ها، بهترین دما برای نگهداری عسل سفید دمای اتاق بین ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد و به دور از تابش مستقیم آفتاب است، جایی مانند کابینت آشپزخانه است. در این شرایط عسل تا دو سال می‌تواند کیفیت خود را حفظ کند.

توجه داشته باشید که دمای بیشتر از این مقدار می‌تواند به مرور باعث روان شدن عسل و حالت دوفازی آن شود به نوعی که بالای عسل به صورت مایع و پایین آن به صورت رس بسته در آید. همچنین دمای پایین‌تر از این مقدار نیز می‌تواند باعث درشت شدن شکرک این عسل شود.

پايان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X